Thursday, February 11, 2010

PERUBAHAN

secara radikal aku menggunakan ayat tipikal

em, den ado perasaan la ..

unsur keanak- anakan ini

tidak bagus bila bekerja

di tempat yang sangat firm

yang sangat protokol



* kita tidak boleh merubah keadaan yang begini

apa yang perlu berubah

---> DIRI SENDIRI

suka atau tidak ini tergantung kepada keinginan untuk berubah

haish!

selepas ini

den kene rajin la belek majalah WANITA

kene rajin la mengaku usia dah 2* tett tahun

kene rajin la bergelumang dengan dunia koplat

kene rajin buat keadaan yang serius dan penuh keunggulan

ececey...


i have to change!



" kalau mahu dilayan seperti orang dewasa,

kene bertindak sebagai orang dewasa"



sebab aku perasaan ,

walaupun kedudukan yang aku duduk dikerusi ini

sangat tinggi sebenarnya

sangat kuat kuasanya

tapi kalau attitude aku yang kuat melalak-lalak dalam pejabat

yang suka sengih-sengih macam kerang busok

yang selalu comot , selalu berbaju kurung biasa

orang tengok pun tak best




(pose macam ni ok?)



"pandangan pertama " itu sangat penting

sebagai kualiti dan menjaga nama baik

sesebuah organisasi

-em, aku teringat kata "mak" masa kelas Office Management



dengan jujurnya

aku masih terikut perangai kanak-kanak

masih selalu merasa diri baru15 tahun

seperti remaja yang baru nak naik lepak kat Pavi

"cheh, tak chill la babe!"

ayat ini selalu keluar untuk budak -budak nak naik lepak Pavi



bila mau berubah?

esok? lusa?

tak sekarang. hari ini.

jangan tangguh lagi.


p/s :nanti aku tanya tuan besar kalau ada kursus yang sesuai untuk budak yang selalu merasa diri stomel macam 15 tahun.


*sigh

1 comment:

woot-wooots :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.