Monday, June 18, 2012

Khayal Penyair




"mengapa kau mengkhayal
khayal mengoda hati
mengapa kau mengkhayal 
khayal menggoda hati
kerna aku haus, pada keindahan
bagai musafir haus ditengah padang pasir
berhajat akan minum , seteguk air."

Seniman S.Effendi ini sangat berpengaruh dalam perkembangan tumbesaran saya
Halwa telinga saya selalu dipenuhi  oleh lagu-lagu beliau ,The Mercy's, Titek Shandora, Mukhsin , D'lloyd dan Dato' Ahmad Jais
kerana papa, antara peminat tegar mereka.
jadi jangan heran , saya orangnya  agak evergreen juga. 
hahahaha
betapa pengaruh Encik Eddy (Papa) itu sangat kukuh dalam diri saya
walaupun ramai yang mengatakan wajah saya serupa mama, tapi
jiwa saya lebih kepada papa saya yang seorang itu.

Paling manja dan paling kuat menggedik dengan Papa, walaupun terpaksa dikongsikan bersama
dua saudara perempuan yang lain,

melihat ayah sebagai lelaki yang sangat banyak sabarnya melayan anak gadisnya yang degil ,
buat saya sangat kagum dengan Papa,
betapa setianya dia , dan luhurnya dia menjadi seorang bapa.

Nasihatnya : "apapun keputusan Ni, pilih dan buatlah yang terbaik"


"Selamat Hari Bapa, Encik Eddy Saya"

p/s: pernah ditegur oleh bekas ketua saya, katanya "kamu ni lahir tahun berapa sebenarnya?" asal karaoke , pasti saya belasah lagu lama-lama. paling koman pun rock 80 an. 

No comments:

Post a Comment

woot-wooots :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.