Friday, January 8, 2010

CERITA SEMALAM I

semalam,
lagi tepat aku sebut
8 Tahun yang lepas :
senang, bertowel oren kecik yang aku selit kat tepi beg sekola
aku beli mase pegi jambori pengakap

cara pakai lagi tak ingat.. zaman –zaman too phat nak naik
dengan anak ayam
time tu , aku minat betol ngn encik malique,
tapi aku naik heran, sebab..aku tak bape minat jadi perempuan
kalau pergi Ko-ko aku senang pakai baju besar-besar
yang aku selalu dapat percuma kalo masuk pertandingan lari-lari
tapi lari rumah ..aku rasa,tak dapat la baju free
Tapi tak pernah dapat saiz tepat untuk badan
selalu dorang kasi baju saiz L takpon XL
untuk badan aku yang sedang-sedang
macam mariah carey tahun 1998

suka betul aku dengan seluar ala-ala baggy
Kasi londeh, lagi besar lagi bagus
Nasib time tu , pekung tak bape popular lagi
Kalau tak mesti aku nak try la kan...
Baru jantan!


Rambut tak pernah panjang
Selalu pendek paras telinga
cakap nak macam brade-brade
lebih puas kalo terajang, penumbuk
silap-silap aku baling kerusi kayu
kadang -kadang merasa juga la pukulan malek nor oleh air tangan lelaki
sampai lebam biji mata den.
Ape barang men tarik-tarik rambut, dengan kaum hawa
Lembik. Cengeng.

Dari kecik , aku kawan dengan lelaki,
kadang-kadang aku tak sedar aku perempuan
Selalu teringat aku yang aku seorang perempuan
bile kene pakai baju kurung

Kawan pun aku senang dengan budak lelaki
budak perempuan itu leceh .
cengeng, mengade,gedik, gosip! Ah!
mase tu anti betul dengan warna pink
tu yang aku malas kawan ngn budak perempuan

aku senang kalau aku jadi lelaki

satu hari ,

aku capai gunting
nak potong rambut lagi, sependek yang mungkin
aku dah pegang, tinggal gerakkan tangan je
terkuit-kuit
tapi , aku tengok dalam cermin –lama-lama-lama
”oh ! aku terlalu comel untuk menjadi lelaki”
aku tengok badan aku dari atas sampai bawah
em....ok , aku cancel nak jadi lelaki

karang mak aku halau , tak mengaku anak
haha

bingai punye budak

No comments:

Post a Comment

woot-wooots :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.