Tuesday, May 14, 2013

Betapa Indah Kalau Kau Percaya Kata Tuhan :)


Entah ,
Terlalu banyak untuk diceritakan
Dalam masa sesingkat itu,
Tuhan,
Yang maha baik hati
Yang maha pengasih dan penyanyang
Telah memberikan hadiah-hadiah yang tidak diduga
Aku
Jadi gugup seketika
Coretan lembaran tahun 2010 dipenuhi kelmarin
Perlahan lahan catatan pada nota yang aku simpan buat  sebagai azimat
Yang aku ratibkan dibibir
Alhamdulilah
Dibuka seluasnya lembaran buat aku.
Sungguh terkesima.

Mei, yang sungguh luarbiasa.
Impian ku tak banyak
Tapi begitulah.
Nota dan tinta itu basah sedikit , tergenang dengan air mata gembira.

Jadi kerna itu aku sedikit sibuk.

Tahun ini, tahun berita-berita mengejutkan,
Tahun melengkapi impian terdahulu
Teman-sahabat kecilku,
Teman sekamar tidur
Menuju ke lembaran baru.
Keduanya punya berita gembira buat saya

Tahun ini, masih punya banyak rencana.
Untuk kamu , yang paling aku peduli, yang paling aku sayang,
Terima kasih .
Semoga Allah memberikan balasan yang baik buat sahabat seperti kamu-kamu-kamu.

p/s: kalau senang, jom meriah kan Laman Budaya Shah Alam. Jumpa disana. :)



*kurang update blog pesal malas nak ingat pasword. lepastu terlupa nak update. amboi banyaknya benda yang harus diingat, walaupun terdapat beratus juta bilion sel memori, takut terlepas kat mana mana.
kalau punya masa, nanti reupdate :P

kali kedua-semoga semuanya baik aja. hewhewhw




No comments:

Post a Comment

woot-wooots :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.